Tento web používa k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštevnosti cookies.
Používaním tohto webu s tým súhlasíte

Viac informácií Rozumiem

Nemôžete spať?

Cvičte, počúvajte hudbu a nebojte sa tmyTiež sa Vám stáva, že unavení spadnete do postele, poviete si, že hneď zaspíte a ono nič? Nespavosťou trpí značná časť populácie. Častejšie to sú starší ľudia, ale aj tí mladší niekedy ťažko usínajú.

Čo robiť preto, aby sa Vám spalo lepšie a aby ste si v noci naozaj odpočinuli? Prečítajte si naše tipy!Dodržujte spánkovú hygienuPokiaľ sa Vám stáva, že nemôžete usnúť, snažte sa vytvoriť si systém. Či už je všedný deň alebo víkend, snažte sa dodržiavať podobný čas líhania do postele. Vášmu telu tiež prospeje, ak budete vstávať v rovnaký čas. Spálňu zároveň zbavte všetkých vecí, ktoré by Vás mohli rozptyľovať a rušiť Váš režim. Prvá v tomto rade je televízia!

Naopak priaznivo pôsobí príjemná farba stien či pohodlná posteľná súprava.Tma je základV spálni tiež myslíte na to, že tmu k svojmu spánku skutočne potrebujete. Ak ešte nemáte, čím zatemniť okná, popremýšľajte nad kúpou závesov alebo žalúzií. Sústreďte sa tiež na všetky blikajúce prístroje, ktorých máme niekedy plnú spálňu. Nezabúdajte cvičiťAkýkoľvek telesný pohyb prispieva k zdravému spánku. Aj keď nie ste práve fanúšikom potenia a telocviční, využite iné možnosti. Cvičte doma, vyrazte sa prejsť so psom alebo aspoň niekoľkokrát vyjdite schody v dome.

Pravidelné cvičenie Vás príjemne unaví a budete ľahšie usínať. Relaxujte pomocou hudbyAj keď niektorí ľudia dávajú prednosť úplnému tichu, iní milujú zvuky relaxačnej hudby. Zvlášť v mestách, kde hluk často neustáva ani v noci. Rovnako ako bábätká aj dospelí reagujú na relaxačné monotónne zvuky a ľahšie sa im pri nich usína. Dnes sa predávajú i špeciálne CD,  napríklad so zvukmi mora. Pomôže Vám tiež, ak sa budete sústrediť na svoj dych a zhlboka dýchať.   Menej kofeínu a horúca vodaAk v priebehu dňa vypijete niekoľko šálok kávy a k večeri si ešte nalejete kolu, určite sa Vám nebude dobre spať. Iba málokto nereaguje na kofeín a spí i v prípade, že večer vypije kávu alebo iný nápoj s kofeínom. Možno patríte k týmto ľudom. Čo naopak preukázateľne pomáha pri nespavosti je teplá sprcha, ktorá príjemne pôsobí na sluchové bunky.

Prihlásenie
Registrovať
Zabudnuté heslo
Zabudnuté heslo